Sunday, July 4, 2010

Salam Mahasiswa Baru UKM

Salam Ikhlas Penuh Ukhuwah..




Dalam kehangatan Piala Dunia 2010 yang semakin mendebarkan masuk ke Pusingan Separuh Akhir, dalam kesungguhan pasukan Sepanyol, Uruguay, German dan Holland berhempas pulas mengejar misi menjadi pasukan bola sepak terhebat peringkat DUNIA, hampir 3000 pelajar baru UKM terpaksa melupakan keseronokan tersebut untuk menjalani Minggu Mesra Pelajar (MMP) yang dahulunya dipanggil 3M (Minggu Mesra Mahasiswa).

Semuanya bermula dengan pendaftaran pelajar baru pada hari ini, 4 Julai 2010 seawal 8 pagi tadi. Riak mesra wajah ibu bapa dan mahasiswa baru UKM khususnya, menunjukkan kesediaan dan keseronokan warga baru UKM seawal hari pertama. Malah, dapat saya gambarkan keseronokan tersebut MAMPU mengatasi kesedihan sementara untuk melupakan perlawanan Separuh Akhir Piala Dunia 2010 sepanjang minggu ini.

Akhir kalam, selamat datang ke bumi UKM. Selamat menjalani pengajian di perbukitan ilmu ini. Kehadiran anda dinanti-dinantikan kerana andalah bakal pelapis kepimpinan negara yang ditunggu rakyat. Selamat menyemarakkan IDEALISME MAHASISWA.


3 comments:

  1. semua mahasiswa kelihatan sangat gembira dengan kadatangan mahasiswa baru. Tambahan pula, disambut dengan meriah oeh Ikatan Studi Islam UKM, Fuhh terbaik!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. kesian depa tak dapat tgok piala dunia tambahan waktu2 klimaks apabila final hampir menjelma

    ReplyDelete