Sunday, April 19, 2009

Audit Access OKU


Tiada yang menarik untuk dikongsi sehari dua ni. Tapi ruangan diari ni saya berhasrat berkongsi sedikit sebanyak aktiviti-aktiviti yg berlaku di sekeliling saya khususnya dgn penglibatan saya. Dan saya suka untuk berkongsi cerita berkaitan event terbaru yg diadakan di Danau Club Golf pada Jumaat yang lepas berkaitan Pembentangan Laporan Projek 'Audit Access OKU'. Secara umumnya projek ini adalah satu kajian atau penyelidikan di fakulti yg dijalankan oleh satu pasukan daripada PMFST berkaitan kebolehcapaian golongan OKU terhadap bangunan-bangunan di FST. Semua wakil fakulti masing-masing hadir bagi membentangkan laporan kajian yg telah dijalankan.

Setiap pasukan yg mewakili fakulti masing-masing yg terdiri daripada 12 orang telah bertungkus lumus menjalankan kajian dan menyiapkan laporan projek ini. Pada hemat saya, projek ini perlu dilaksanakan dan kajian yg lebih terperinci dijalankan kerana ia merupakan salah satu usaha ke arah menjaga kebajikan warga kampus. Walaupun di FST hanya terdapat 2 orang dari golongan OKU tetapi projek ini perlu bagi menyediakan kemudahan-kemudahan yg sepatutnya di fakulti untuk diakses dgn mudah oleh golongan ini.

Antara objektif projek ini diadakan adalah mengenalpasti, menambahbaik dan menyediakan infrastruktur mesra pelanggan di UKM. Selain itu juga bertujuan untuk meningkatkan tahap keselamatan pengajaran & pembelajaran di UKM selaras dgn keperluan MQA. Secara tidak langsung, memberi satu laluan kepada PMFST sendiri untuk memperkasakan agenda 'Keilmuan, Kebajikan, Kesatuan' yg lebih berfokus. Walaupun tidak terlibat dlm pasukan penyelidik tersebut, tetapi saya telah diminta membentangkan laporan projek ini dlm majlis tersebut. Bersama-sama ini saya lampirkan beberapa gambar semasa majlis berlangsung.














Bergambar kenangan bersama wakil pasukan penyelidik dari Fakulti Kejuruteraan dan Alam Bina (FKAB)














Pasukan penyelidik dari FST bersama-sama Timbalan Pengarah (Perkembangan & Inovasi Kurikulum) Pusat Pembangunan Akademik, Dr. Rosadah Abd Majid dan turut serta Ar. NurAkmal Goh Abdullah selaku orang kuat kepada pelaksanaan projek ini














Menjamu selera selepas tamat majlis pembentangan.

Sekian perkongsian dari saya.
Terima kasih.

3 comments:

  1. salam..
    waa..bagusnye pmfst wat program amal mcm ni..
    alhamdulillah..
    teruskan perjuangan, saudaraku..(^_^)

    ReplyDelete
  2. salam..
    yg tu memang semua fakulti kena buat.
    so,pmfst xbleh terkecuali..n_n..

    ReplyDelete
  3. good start waliy...u nail it...keep up the good work...this is whut we call "integrated intelect"

    ReplyDelete